فعال بودن سیم کارت متهم در گوشی مسروقه
خلاصهٔ رأی
صرف فعال بودن سیم کارت متهم در گوشی مسروقه، دلیل بر انتساب بزه تحصیل مال از طریق نامشروع به وی نیست.
متن کامل
رأی دادگاه بدوی درخصوص شکایت آقای الف. الف. علیه خانم س. س.خ. دائربرتحصیل مال ازطریق نامشروع باتوجه به مطالعه محتویات پرونده چندان دلایل ومدارک مستندی که اتهام منتسبه را به اثبات رساند ارائه نشده است وگوشی شاکی به سرقت رفته بوده است وبااستعلام مشخص شده است که مالک سیم کارت (متهم س. س.خ. ) بوده است که در گوشی همراه شاکی فعال بوده است دلیل برانتساب بزه تحصیل مال ازطریق نامشروع نمی نماید، زیرا که ای بسا به انواع مختلف سیم کارت داخل گوشی بوده باشد ودلیل توجه اتهام که اقناع قاضی رافراهم نماید ارائه نشده است فلذا باستناد قاعده اصل البرائه وحاکمیت اصل برائت ومطابق اصل 37 قانون اساسی حکم به برائت متهم صادر واعلام می گردد. این رأی حضوری است وظرف مهلت 20 روز ازتاریخ ابلاغ قابل اعتراض دردادگاههای تجدیدنظراستان تهران است. رئیس شعبه 1147 دادگاه کیفری2 تهران - اصغریان رأی دادگاه تجدیدنظر استان در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای الف. الف. نسبت به دادنامه شماره 522 مورخ 94/6/28 صادره از شعبه 1147 دادگاه کیفری 2 تهران که به موجب آن تجدیدنظرخوانده از اتهام تحصیل مال از طریق نا مشروع تبرئه شده است. نظر به اینکه تجدیدنظرخواه در این مرحله از رسیدگی دلیل خاص و جهات موجهی که موجبات نقض دادنامه تجدیدنظر خواسته را فراهم نماید ارائه ننموده و از حیث رعایت اصول و قواعد دادرسی و مبانی استدلال و استنباط ایراد و اشکال وارد نمی باشد و تجدیدنظرخواهی با هیچ یک از شقوق مندرج در ماده 434 قانون آیین دادرسی کیفری انطباق ندارد و صرف اینکه مالکیت سیم کارت طبق نظر اداره مخابرات بنام متشاکی میباشد نمی تواند دلیلی بر ارتکاب جرم توسط وی باشد علاوه بر اینکه ارائه دلیل وظیفه مدعی است نه متشاکی و این مقدار اماره نمی تواند از موجبات محکومیت متهم واقع شود. فلذا ضمن ردّ تجدیدنظرخواهی بعمل آمده مستنداً به بند الف ماده 455 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 دادنامه معترض عنه را تایید و استوار می گرداند . رای صادره قطعی است . رئیس شعبه5دادگاه تجدیدنظر تهران- مستشار طهماسبی - فراهانی