فسخ قرارداد به علت غیبت
خلاصهٔ رأی
غیبت به عنوان تخلف باید در هیأتهای رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی شود و فسخ قرارداد پیمانی به این علت، فاقد وجاهت قانونی است.
متن کامل
رأی شعبه دیوان عدالت اداری در خصوص دعوای خانم (ک.گ.) ... نظر به اینکه در قسمت شرح قرارداد اعلام داشته که قرارداد پیمانی شما به استناد مواد 6 و 5 آییننامه استخدام پیمانی از تاریخ 16/3/83 به علت غیبت لغو میگردد در حالی که اولاًـ نامبرده وفق بند یک نامه مورخ 4/5/91 رئیس اداره نیروی انسانی، تقاضای مرخصی بدون حقوق نموده است. ثانیاًـ مجازات غیبت میبایست وفق ماده یک آییننامه اجرایی تخلفات اداری به عنوان تخلف توسط هیأتهای رسیدگی کننده به تخلفات اداری مورد رسیدگی واقع شود، حال آنکه نامبرده تا 15/3/83 دارای مرخصی استحقاقی بوده است و اعلام غیبت وی بر اساس مواد مذکور آییننامه استخدام پیمانی در 16/3/83 فاقد وجاهت قانونی است. ثالثاًـ نامبرده بر اساس نامه مورخ 28/8/81 میبایست تبدیل به رسمی آزمایشی میشده که این تبدیل قبل از تقاضای مرخصی استحقاقی بوده و بالطبع مشمول آییننامه استخدام پیمانی نمیگردد، لذا ضمن رد دفاعیات بلاوجه طرف دعوی، حکم به ورود دعوی مطروحه و لغو حکم معترض عنه صادر و اعلام مینماید. این رأی قطعی است. رئیس شعبه 21 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه امینی ـ میرحسینی رودبارکی