عدم سخت و زیان آور بودن شغل مامایی

خلاصهٔ رأی

مامایی، برخلاف بهیاری و پرستاری جزء مشاغل سخت و زیان‎آور نبوده و بازنشستگی در شغل مامایی، مشمول سنوات ارفاقی مشاغل سخت و زیان‎آور نمی‎باشد.

متن کامل

رأی شعبه دیوان عدالت اداری با بررسی اوراق و محتویات پرونده و مضمون لوایح دفاعیه طرف شکایت که اعلام نموده بر اساس بند الف دستورالعمل نحوه بازنشستگی و محاسبه سنوات ارفاقی مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور، مستخدمینی می‌توانند از قانون فوق‌الذکر و سنوات ارفاقی مربوط به آن استفاده نمایند که به هنگام درخواست بازنشستگی، شاغل در یکی از رشته‌های شغلی پرستار یا بهیار باشند، با توجه به اینکه نامبرده از بهیار به ماما تغییر عنوان داده و تا تاریخ بازنشستگی با این عنوان شغلی به خدمت اشتغال داشته و شغل ماما جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌گردد، اعمال ارفاق مذکور منتفی است و در اقدامات اداره مشتکی عنه هیچ گونه نقض قوانین و مقررات که موجب تضییع حقوق شاکی گردد مشهود نیست. [لذا] رأی به رد شکایت شاکی صادر و اعلام می‌گردد. این رأی بر طبق ماده 7 قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال 1385 قطعی است. رئیس شعبه 3 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه واحدی ـ فرزد