شرط بهره مندی از مزایای حق محرومیت از مطب
خلاصهٔ رأی
استفاده از مزایای قانون اجازه پرداخت حق محرومیت از مطب، منوط به اشتغال تمام وقت در رستههای درمانی میباشد.
متن کامل
رأی شعبه بدوی دیوان عدالت اداری با عنایت به اینکه طبق ماده یک قانون اجازه پرداخت حق محرومیت از مطب مصوب 66، لازمه استفاده از مزایای این قانون اشتغال تمام وقت در رستههای درمانی و غیره بوده، در حالیکه شاکی به جهت استفاده از حالت اشتغال و عدم انجام 60 ساعت خدمت مازاد بر وظیفه عمومی اصولاً مشمول قانون مذکور نبوده، به طریق اولی مدرک ارائه شده به وسیله شاکی هیچگونه تأثیری در اصل قضیه ندارد. بنابراین قرار رد اعاده دادرسی صادر و اعلام میگردد. رأی صادره ظرف مهلت20 روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در شعب تجدیدنظر دیوان میباشد. رئیس شعبه5 دیوان عدالت اداری فرحپور رأی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری درخصوص دادخواست تجدیدنظرخواهی آقای و. ع.پ. به طرفیت بهداری سپاه نسبت به دادنامه شماره فوق، با توجه به اینکه اعتراض موجهی از سوی تجدیدنظرخواه صورت نپذیرفته و رأی معترضعنه با رعایت ضوابط و شرایط قانونی اصدار یافته است و موجبی برای نقض رأی مذکور وجود ندارد. بنابراین در اجرای ماده 71 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392 دادنامه تجدیدنظرخواسته را نتیجتا ًتأیید مینماید. این رأی قطعی است. دادرس شعبه دوم تجدیدنظر دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه اشراقی ـ عرفان