شرایط ارتقای رتبه

خلاصهٔ رأی

ارتقا به سطوح بالاتر(ارشد به خبره و خبره به عالی) علاوه بر کسب امتیازات مربوطه نیاز به حداقل چهار سال توقف در رتبه قبلی دارد و درخواست ارتقا پس از دو سال مبنای قانونی ندارد.

متن کامل

رأی شعبه دیوان عدالت اداری در خصوص دعوای آقای (ب.ب.) به طرفیت امور اداری وزارت صنایع و معادن ... نظر به اینکه وفق بخشنامه شماره 52886/1802ـ17/4/86 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، ارتقا به سطوح بالاتر (ارشد به خبره و خبره به عالی) علاوه بر کسب امتیازات مطرح در دستورالعمل مزبور به نیاز به حداقل 4 سال توقف در رتبه قبلی دارد و با عنایت به اینکه نامبرده در مورخ 8/12/88 موفق به اخذ رتبه ارشد شده و پس از 2 سال توقف به رتبه خبره آن هم پس از پایان مأموریت و در وزارت کار ارتقا می‌یابد که بر خلاف دستور العمل این ارتقا تحقق یافته است، بنابراین در دستورالعمل مذکور هیچ گونه پیش بینی در خصوص این نحوه ارتقا به عمل نیامده و خواسته شاکی با وصف مذکور محکوم به رد است. این رأی مستنداً به ماده 13 قانون دیوان عدالت اداری اصدار و قطعی است. رئیس شعبه 21 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه امینی ـ میرحسینی رود بارکی