رسیدگی به موضوع غیبت فرد نظامی
خلاصهٔ رأی
رسیدگی به موضوع غیبت بیش از 6 ماه فرد نظامی، در صلاحیت دادگاه نظامی بوده و خارج از صلاحیت دیوان عدالت اداری است.
متن کامل
رأی شعبه دیوان عدالت اداری با توجه به اینکه برابر محتویات پرونده، شاکی به لحاظ غیبت بیش از 6 ماه اخراج شده و حسب اظهاراتش در دادگاه نظامی با توجه به دلایل ارائه شده اخراج گردیده، لذا در وضعیت حاضر، نامبرده از فرماندهان محل خدمتی خویش به لحاظ عدم اجرای حکم دادگاه نظامی و به خدمت نگرفتن خود شاکی بوده و نفیاً یا اثباتاً شکایتی در جهت اعمال مقررات ماده 96 قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران و یا اقدامات فرماندهان که ناشی از صدور دستور و یا آرای کمیسیونهای انضباطی باشد، صورت نگرفته، بنابراین با وصف حاضر رسیدگی به موضوع در صلاحیت این مرجع نبوده و در اجرای ماده 46 قانون دیوان عدالت اداری قرار عدم صلاحیت به شایستگی محاکم نظامی صادر میشود. دفتر، پس از کسب نظر مشاوران محترم به مرجع مربوطه ارسال گردد. مستشار شعبه 6 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه محمدی ـ بشارتی فر