خوانده دعوی تخصیص سهام دولتی برای مستخدم بازنشسته
خلاصهٔ رأی
تخصیص سهام دولتی برای مستخدم بازنشسته صرفاً بر عهده سازمان بازنشستگی نبوده و سایر مراجع مربوطه از جمله سازمان خصوصیسازی و بورس نیز باید طرف دعوی قرار گیرند.
متن کامل
رأی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در خصوص شکایت آقای (م.ص.) به طرفیت سازمان بازنشستگی به خواسته فوقالذکر توجهاً به اوراق و محتویات پرونده، دادخواست تقدیمی شاکی و ضمائم آن، همچنین لایحه دفاعیه سازمان طرف شکایت به شماره ... نظر به اینکه مطالبات ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری میبایست از طریق واگذاری سهام دولتی و اعمال پلکانی افزایش سنواتی تا تاریخ 18/7/91 توسط دولت اعمال و پرداخت گردد ـ براساس ماده 126 قانون مدیریت خدمات کشوری و ردیف (ج) و(د) بند 24 قانون بودجه سال 87 ـ و در این راستا تصویبنامه شماره 35095/ت39916 هـ مورخ 7/3/87 به تصویب هیأت وزیران رسیده است و اجرای تبصره ماده یک این مصوبه (از جمله واگذاری سهام) از اختیارات و وظایف سازمان بازنشستگی نمیباشد و براساس قوانین جاری کشور، تخصیص و آماده سازی آن جهت انتقال به نام مستخدم بازنشسته ابتدائاً بایستی در مراجع ذیصلاح از جمله سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس اوراق بهادار انجام گیرد و نتیجه آن جهت اقدامات بعدی به سازمان بازنشستگی ارائه شود؛بنابراین و با توجه به مراتب فوق، طرح دعوی به کیفیت مطروحه و صرفاً به طرفیت سازمان بازنشستگی فاقد وجاهت قانونی بوده و قابلیت استماع ندارد و لذا قرار رد دعوی شاکی صادر و اعلام میگردد. این رأی وفـــق مـاده 7 قانـون دیوان عدالت اداری قطعی است. رئیس شعبه 21 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه امینی ـ میرحسینی رودبارکی