حذف سهمیه مربیان در آزمون دکتری
خلاصهٔ رأی
سهمیه مربیان در آزمون دکتری مختص اعضای هیأت علمی بوده که در سال 89 بر اساس قانون عدالت آموزشی حذف شده است.
متن کامل
رأی شعبه دیوان عدالت اداری شاکی به شرح دادخواست و توضیحات تکمیلی بعدی نسبت به نتیجه آزمون سالهای 1390 و 1389 رشته ژنتیک در مقطع دکتری معترض و تقاضای اعاده حقوق تضییع شده را نموده است که با توجه به بررسی محتویات پرونده و ملاحظه لایحه دفاعیه و استماع اظهارات طرفین به شرح صورتجلسه مورخ 22/9/91، نظر به اینکه بر اساس کارنامه ارائه شده و نتیجه آزمون سال 1390 شاکی در آزمون یاد شده نمره 246 را کسب کرده که نمره آخرین فرد پذیرفته شده 283 بوده، بنابراین حد نصاب نمره لازم را جهت قبولی کسب نکرده است. در خصوص آزمون سال 89 که نسبت به عدم اعمال سهمیه مربیان اعتراض نموده است با عنایت به اینکه سهمیه مربیان اختصاص به اعضای هیأت علمی دارد که شاکی عضو هیأت علمی نبوده و از طرفی در سال 1389 بر اساس قانون عدالت آموزشی سهمیه مربیان حذف شده است لذا موجبی برای اعمال سهمیه مذکور در حق شاکی مشهود نبوده، بنابراین خواسته غیر وارد تشخیص و حکم به رد شکایت صادر و اعلام میگردد. رأی صادره قطعی است. دادرس شعبه 1 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه مؤمنی ـ مولابیگی