تخریب لوله به عنوان مقدمه بزه اخذ انشعاب غیر مجاز
خلاصهٔ رأی
تخریب عمدی لوله آب به عنوان مقدمه بزه اخذ انشعاب غیرمجاز، جرم مستقل محسوب نمی شود.
متن کامل
رأی دادگاه بدوی در خصوص اتهام آقای ح. ع. دائر بر اخذ انشعاب غیر مجاز آب و تخریب لوله آب موضوع شکایت شرکت آب و فاضلاب شهرستان بهارستان با عنایت به شکایت اداره شاکی ملاحظه اظهارات نماینده اداره شاکی در مرجع انتظامی اظهارات متهم به تاریخ 93/10/14نزد دادیار محترم دادسرا ،که عنوان نموده قبول دارم یکسال میباشد پول آب نمی دهم قرار مجرمیت وکیفر خواست دادسرا ی شهرستان بهارستان و اظهارات و اقرار متهم در جلسه دادرسی بتاریخ 93/12/2دادگاه در مجموع اتهامات انتسابی به متهم را محرز ومسلم دانسته مستندا به ماده 134-تبصره 3 ماده 134بند پ ماده 38قانون مجازات اسلامی مصوب 92/2/1به لحاظ اوضاع و احوال خاصی که در ارتکاب جرائم موثر بوده متهم را از بابت اتهام اخذ انشعاب غیر مجاز آب مستندا به ماده 660قانون مجازات اسلامی با اصلاحات 87/8/22به پرداخت 23322554ریال جزای نقدی به میزان یک برابر خسارت وارده به اداره شاکی محکوم می نماید و از بابت اتهام تخریب لوله آب مستندا به ماده 687قانون اخیرالذکر مصوب 1375متهم را به تحمل 3سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می نماید که با رعایت بند پ ماده 38-40-+46-47-409-50-51-52-54قانون مجازات اسلامی مصوب 92/2/1-3سال حبس متهم را به مدت 5سال تعلیق می نماید تا چنانچه در مدت ایام تعلیق مرتکب جرائم عمدی موجب حد ،قصاص دیه یا تعزیر تادرجه 7نشود محکومیت تعلیق بی اثرمحسوب درغیر اینصورت علاوه بر مجازات جرم اخیر مجازات معلق نیز درباره وی اجرا خواهد شد رای صادره حضوری و ظرف 20روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در محاکم محترم تجدید نظر استان تهران میباشد. رئیس شعبه 104جزایی دادگستری شهرستان بهارستان- احمد فتحی بنه کهل رأی دادگاه تجدیدنظر استان درخصوص اعتراض وتجدیدنظرخواهی آقای ح. ع. نسبت به دادنامه شماره 93001163-93/12/10صادره از سوی شعبه104 دادگاه عمومی جزایی بهارستان که بموجب مفاد آن درمورد اتهامات متهم تجدیدنظرخواه دائر به تخریب عمدی لوله واخذ انشعاب غیرمجاز آب که با احراز بزهکاری به جهت تخریب به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم واجرای مجازات حبس را به مدت پنج سال بحال تعلیق درآورده وبجهت بزه انشعاب غیرمجاز نیز به پرداخت یک برابر خسارت وارده به اداره شاکی بمبلغ بیست وسه میلیون وسیصد وبیست ودوهزار وپانصدوپنجاه وچهار ریال وبعنوان جزای نقدی محکوم گردیده وپس ازابلاغ ودرفرجه ازسوی متهم نسبت به آن اعلام اعتراض وتجدیدنظرخواهی شده است که پس از ارسال وارجاع به ایندادگاه وفق بند ث ماده 450 قانون آیین دادرسی کیفری اقدام به تعیین وقت دادرسی وابلاغ به طرفین نموده که علیرغم ابلاغ طرفین درجلسه دادرسی حضور نیافته اند وایندادگاه نیز براساس محتویات پرونده ولایحه تجدیدنظرخواهی وازآنجا که شکایت اداره شاکی صرفا درمورد وصل انشعاب غیرمجاز بوده وعمل تخریب نیز به قصد نصب انشعاب وبهره برداری غیرمجازبوده است وبعنوان مقدمه وقوع بزه انشعاب غیرمجاز محسوب می گردد وجرم مستقلی محسوب نمی گردد فلذا ضمن اصلاح دادنامه ازاین حیث وبا حذف مجازات تخریب عمدی وفق ماده 457 وبند الف ماده 455 قانون آیین دادرسی کیفری وازآنجا که درقسمت مربوط به مجازات واحراز بزهکاری درمورد بزه انشعاب غیرمجاز ایراد واعتراض موجه وموثری که موجب نقض باشد بعمل نیامده وآنچه که بیان شده وتجدیدنظرخواه مدعی آن است مربوط به پرداخت خسارت به اداره شاکی است نه مجازات قانونی علیهذا ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادنامه تجدیدنظرخواسته را با اصلاحات بعمل آمده وحذف مجازات بزه تخریب تایید می نماید رای صادره قطعی است. شعبه 43 دادگاه تجدیدنظر استان تهران - مستشار و مستشار سیدابوالحسن قاسمی - بهزاد سعادت زاده