استفاده توأمان از مزایای دو نوع بازنشستگی

خلاصهٔ رأی

امکان استفاده از مزایا و سنوات ارفاقی ناشی از «بازنشستگی براساس قانون نوسازی صنایع»; و همچنین «بازنشستگی براساس مشاغل سخت و زیان آور»;، به طور همزمان وجود ندارد.

متن کامل

رأی شعبه بدوی دیوان عدالت اداری نظر به اینکه شاکی با توجه به ماده 10 قانون نوسازی صنایع بازنشسته شده و بازنشستگی بر اساس ماده 10 قانون نوسازی مستلزم پرداخت 50% حق بیمه سنوات ارفاقی از ناحیه کارفرما بوده و کارفرما به تکلیف قانونی خود عمل نموده و خواسته شاکی مبنی بر استفاده از مزایای سخت و زیان آور که مستلزم پرداخت 4% حق بیمه از ناحیه کارفرما نیز می باشد و پرداخت دو بار حق بیمه از ناحیه کارفرما و استفاده شاکی از دو مزایا همزمان جواز قانونی نداشته، لذا شکایت غیر وارد تشخیص و مستنداً به مواد 10 و 65 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392 حکم بر رد شکایت صادر می شود. رأی صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در شعب تجدید نظر دیوان می باشد. رئیس شعبه 29 دیوان عدالت اداری - بهرامی رأی شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری با عنایت به مجموع اوراق پرونده های بدوی و تجدید نظر و مستندات ابرازی نظر به اینکه تجدید نظرخواه به هنگام بازنشستگی از 5 سال سنوات ارفاقی آنهم با پرداخت حق بیمه توسط کارفرما بازنشسته شده و استفاده مجدد از مزایای سخت و زیان آور و محاسبه هرسال از سوابق نامبرده به میزان یک سال و نیم آن هم به پرداخت 4 درصد حق بیمه توسط کارفرما فاقد محمل قانونی میباشد. (چنانچه تجدید نظرخواه خواستار استفاده از مزایای اشتغال به مشاغل سخت می باشد می بایست ... بازنشستگی با استفاده از سنوات ارفاقی را کان لم یکن نماید) بنابراین با استناد به ماده 71 قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان، ضمن رد تجدید نظرخواهی، دادنامه تجدید نظرخواسته تایید و استوار می گردد. رای اصداری قطعی است. رئیس و مستشار شعبه 12 تجدید نظر دیوان عدالت اداری رحیمی ـ کرمی