اخذ وجه توسط پرسنل شهربان شهرداری در قبال انجام کار
خلاصهٔ رأی
اخذ وجه توسط پرسنل شهربان شهرداری در قبال انجام کار، در فرض عدم وجود رابطه استخدامی و قراردادی میان وی و شهرداری، مصداق بزه تحصیل مال از طریق نامشروع است.
متن کامل
رأی دادگاه بدوی در خصوص اتهام آقای س. ح. با وکالت آقای ه. ح. دایر به اخذ رشوه به میزان بیست میلیون ریال موضوع کیفرخواست صادر شده علیه متهم در دادسرای عمومی و انقلاب ت. با این توضیح که متهم به عنوان پرسنل شهربان شهرداری منطقه ... تهران، از یکی از کسبه منطقه در مقابل انجام کاری مبلغ مذکور را دریافت داشته است. دادگاه با توجه به گزارش و اعلام جرم پرداخت کننده وجه و نیز گزارش حراست شهرداری و دستگیری متهم بلافاصله پس از اخذ وجه و کشف مبلغ مذکور از خودروی او و رد دفاعیات غیر موجه بعدی وی با تغییر عنوان اتهامی از اخذ رشوه به تحصیل مال از طریق نامشروع به جهت عدم وجود رابطه قراردادی و استخدامی متهم با شهرداری، بزهکاری وی را محرز و مسلم تشخیص و مستنداً به ماده 2 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری وی را به پرداخت چهل میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم مینماید. این رأی حضوری و ظرف 20روز قابلاعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است . رئیس شعبه 1036 دادگاه عمومی تهران - دولت خواهی رأی دادگاه تجدیدنظر استان تجدیدنظرخواهی آقای ه. ح. به وکالت از آقای س. ح. از دادنامه شماره 0934 مورخ 1393/09/29 شعبه 1036 دادگاه عمومی جزائی تهران که بهموجب آن تجدیدنظرخواه به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به پرداخت مبلغ چهل میلیون ریال جزای نقدی محکوم گردیده است منطبق با هیچ یک از جهات یاد شده در ماده 240 قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری نمیباشد و با عنایت به گزارش مأمورین حراست و کشف وجوه تحصیل شده از تجدیدنظرخواه دادنامه تجدیدنظرخواسته از حیث احراز مجرمیت و انطباق عمل ارتکابی با قانون و تعیین مجازات بدون اشکال میباشد لذا ضمن رد اعتراض به استناد بند الف ماده 257 قانون مرقوم دادنامه موصوف تأیید میگردد . این رأی قطعی است. شعبه 56 دادگاه تجدیدنظر استان تهران - رئیس و مستشار محسن اهوارکی - یوسف رمضانی