اخذ انشعاب فرعی غیرمجاز از کنتور برق
خلاصهٔ رأی
صرف اخذ انشعاب فرعی غیرمجاز از کنتور برق که مصرف ثبت شده در کنتور اصلی (مشاعات) از سوی اداره برق محاسبه و دریافت گردد، جرم نیست.
متن کامل
رأی دادگاه تجدیدنظر استان درخصوص تجدیدنظرخواهی آقای ک.ن. نسبت به دادنامه شماره 1216/91 شعبه 1072 دادگاه عمومی [جزایی] تهران در برائت تجدیدنظرخوانده از اتهام استفاده غیرمجاز از نیروی برق با توجه به مجموع محتویات پرونده و کیفرخواست دادسرا و دادنامه بدوی که در حدود کیفرخواست صحیحاً اصدار یافته و با توجه به نحوه عملکرد تجدیدنظرخوانده که از کنتور نصب شده اداره برق در بخش مشاعات ساختمان انشعاب فرعی گرفته و در واحدهای اختصاصی خود مورد استفاده قرار داده و بر این اساس مصرف ثبت شده در کنتور اصلی «مشاعات»; از سوی اداره برق محاسبه و دریافت گردیده فلذا مورد از مصادیق ماده 660 قانون مجازات اسلامی نبوده و بر این اساس دادنامه بدوی موجهاً اصدار یافته؛ فلذا مستنداً به بند الف ماده 257 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری ضمن تأیید دادنامه بدوی، حکم به رد اعتراض معترضٌ عنه صادر می گردد. رأی صادره قطعی است. رئیس شعبه 39 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه رضائی ـ شفیعی خورشیدی